مارك شخصي چيست؟
مارك شخصي هدف افراد در بازاريابي خود و حرفه خود به عنوان يك برند است. در اين توضيح مختصر ، دو نكته مهم است: شما بايد نام خود را به بازار عرضه كنيد. شما بايد حرفه را كاملاً بشناسيد تا نام خود را در جهت اين حرفه بسازيد. بنابراين ، اگر در تجارت يا شغل متخصص نيستيد ، مارك تجاري كاركنان براي شما امكان پذير نيست. البته لازم به ذكر است كه در بسياري از كشورها از جمله ايران ، مردم با ايجاد حركات نمايشي ، توليد كليپ هاي كمدي ، ايجاد فيلم هاي احساسي برندهاي خود را به نمايش گذاشته اند. موقعيت و پيروان برند شما به حرفه و نحوه اخبار و رسانه ها بستگي دارد.
تعريف ديگري از برند
تعريف ديگري از برند وجود دارد كه به شرح زير معرفي مي شود: مارك شخصي فرايندي است كه از تصوير و اخبار فرد يا گروهي از مردم در جريان است و به منظور معرفي و تبليغ در رسانه هاي مختلف منتشر مي شود. از توضيحات بالا ، ما مي فهميم كه براي مارك شخصي بايد چندين كار انجام دهيم: توليد محتوا با استفاده از رسانه هاي معتبر و عمومي ، تبليغات و تبليغات ، توليد محتوا از جمله عكس ، متن و فيلم ، كه شما در قالب اين موارد به مخاطبان خود ارائه مي دهيد سه بخش خودتان را معرفي كنيد. براي برقراري ارتباط با مخاطبان خود بايد يك يا چند رسانه ايجاد كنيد. استفاده از شبكه هاي اجتماعي مانند شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام يا سايت هاي اشتراك فيلم مانند آپارات مي تواند كمك زيادي به شما كند.
مهمترين قسمت كاركنان برند
اما مهمترين قسمت كاركنان برند تبليغات و معرفي است. اگر در زمينه كاري خود بهترين فرد باشيد اما نتوانيد خود را به خوبي معرفي كنيد ، در برندسازي شخصي موفق نخواهيد بود. مارك شخصي توجه داشته باشيد كه در مارك شخصي ، نام شخص بايد بيشترين بزرگنمايي تبليغاتي را داشته باشد ، مانند دونالد ترامپ يا كيم كارداشيان. تعريف ديگري از مارك شخصي وجود دارد كه مي گويد: مارك شخصي احساسي است كه توسط پيروان شما حفظ مي شود. اين مهمترين نكته برند شخصي است. اينكه آيا نام شما به عنوان علامت شخصي پذيرفته شده و مورد اعتماد در اينترنت منتشر مي شود يا به عنوان يك فرد فريبكار و غيرحرفه اي به اين تعريف بستگي دارد. شما بايد بدانيد كه نام شخصي ، شهرت و موفقيت برند شما توسط پيروان شما حمل مي شود ، بنابراين بايد هميشه مراقب نحوه معرفي خود به آنها باشيد. البته ، در برندسازي ، رابطه بين مارك ها و طرفداران به طور مداوم در حال پيشرفت است و اين چيزي است كه بايد در مارك تجاري شخصي مورد بررسي قرار گيرد. تغييراتي كه براساس زمان و شرايط براي افزايش محبوبيت برند ايجاد شده است. تاريخچه نام تجاري شخصي اين برند شخصي اولين بار در كتاب نيپونل هيل در سال 1937 فكر كنيد و ثروتمند شويد.
كتاب هيل
هيل در كتاب خود استدلال مي كند كه براي يك سازمان موفق و يك برنامه فروش حرفه اي ، افراد مهم سازمان بايد توسط خريداران و مشتريان شناخته شوند. اين ايده بعداً در كتاب Battle for Your Mind توسط ال رايز و جك فرث مطرح شد. در فصل 23 اين كتاب ، موقعيت و حرفه شما ذكر شد و توضيح داده شد كه مي توانيد با ايجاد يك استراتژي و برنامه ، موقعيت خود را تغيير دهيد. اما اصطلاح مارك شخصي براي اولين بار در سال 1971 توسط تام پيترز استفاده شد. با توسعه روزافزون اينترنت ، استفاده از مارك تجاري براي افراد و سازمان ها يك ضرورت است. رشد فضاي مجازي اين نياز را براي مديريت آنلاين هويت ايجاد كرده است. اگرچه دنياي اينترنت كاملاً مجازي است ، اما مردم مي توانند با حضور كارآمد و برنامه ريزي شده در شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي اشتراك مخاطبان زيادي را به خود جلب كنند. با ظهور اينترنت ، مارك تجاري شخصي به ايجاد يك هويت آنلاين تبديل شده است ، و اكنون اگر مي خواهيد نام خود را مارك كنيد ، بايد هويت آنلاين قوي خود را ايجاد كنيد.
مقايسه مفهوم شهرت با مارك شخصي مارك شخصي
همانطور كه در ذهن ما شكل مي گيرد ، برعكس فكر مي كند. اين بدان معناست كه شغل و موقعيت اجتماعي من از ديگران برتر نيست و احساس مي كنم با استفاده از يك مارك شخصي مي توانم قد بلندتر از اطرافيانم در اين جنبش شلوغ اجتماعي را داشته باشم. تفاوت بين سلبريتي و مارك شخصي چيزي شبيه تفاوت يك دختر بزرگ با يك دختر كوچك است كه كفش پاشنه بلند مي پوشد. اعتبار يك مقوله جدا از مارك تجاري است. فقط ريشه ها و دلايل معروف شدن